Активісти з Хмельниччини удосконалять систему електронного адміністрування ПДВ

Система електронного адміністрування ПДВ може бути удосконалена завдяки відповідному законопроекту (№2173а від 30.06.2015), який передбачає внесення змін до Податкового кодексу, вже зареєстрований у Верховній Раді України.
Зміни були підготовлені за результатами засідань робочої групи, створеної при Міністерстві фінансів України за участі представників ДФС та бізнес-спільноти, а також засідань у Комітеті Верховної Ради України з питань податкової та митної політки за участі народних депутатів.
Як зазначила в зв‘язку з цим учасник робочої групи від Хмельниччини, член громадської ради при Державній фіскальній службі Наталія Потапова, пропозиції бізнесу щодо удосконалення системи електронного адміністрування ПДВ спрямовані на удосконалення її системності та виправлення помилок платників, допущених під час роботи системи в тестовому режимі.
Законопроект спрямований на врегулювання низки питань. Так, зокрема, відповідно до спецрежиму оподаткування суми ПДВ сільськогосподарських товаровиробників не підлягають сплаті до бюджету, а підлягають перерахуванню на їх спеціальні рахунки. Таким суб’єктам пропонується відкриття додаткових електронних рахунків, кошти з яких автоматично перераховуватимуться на спеціальні рахунки таких платників у день їх зарахування на електронний рахунок. Це дозволить с/г товаровиробникам уникнути «заморожування» коштів, оскільки на сьогодні кошти на спеціальні рахунки таких товаровиробників перераховуються після подання податкової декларації.
Також пропонується скасувати реквізити податкової накладної, які втратили актуальність у зв’язку із запровадженням системи електронного адміністрування ПДВ, що скоротить час платникам на заповнення податкової накладної.
Система електронного адміністрування ПДВ дозволяє платникам ПДВ – покупцям отримувати податкові накладні з ЄРПН. Законопроектом пропонується закріпити право покупців відображати податковий кредит по таким податковим накладним.
Крім того, передбачається можливість складання раз на місяць зведених податкових накладних у разі здійснення постачання товарів/послуг, що має безперервний або ритмічний характер (постачання тепла газу, електроенергії, послуг зв’язку тощо). Це, у свою чергу, скоротить кількість податкових накладних та зменшить відволікання обігових коштів платників ПДВ.
Водночас для зменшення відволікання обігових коштів платників при роботі системи електронного адміністрування в повноцінному режимі пропонується продовжити з 15 до 31 календарного дня строки реєстрації податкових накладних, складених протягом трьох місяців роботи системи на постійній основі.
Для забезпечення коректного формування з 1 липня показника суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в ЄРПН, пропонується передбачити його «обнуління» та включити до нього суми середньомісячного розміру сум податку, задекларованих платником до сплати до бюджету та погашених за останні 12 звітних місяців/4 квартали (т.з. «овердрафт»); суми помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань з податку на додану вартість станом на 01.07.2015; суми від’ємного значення, непогашеного станом на 01.07.2015; залишок коштів на електронному рахунку платника.
Це дозволить прибрати з системи електронного адміністрування ПДВ фіктивні суми податку, які були «затягнуті»  в систему платниками протягом тестового режиму та виправити помилки платників.
На думку провідних фахівців ДФС, усі зміни, викладені у законопроекті, спрямовані на покращення роботи системи електронного адміністрування ПДВ та підвищення сервісу обслуговування платників податків.

Ваша реакція на матеріал

Залишити коментар

Your email address will not be published.


*